
Vizualizări: 1,049
Norbert Hofer (extrema dreaptă din Austria, cum ar spune lumea „informată”) vrea să crească limita de viteză pe autostradă de la 130 km/h la 140 km/h. Mai întâi va face un experiment pe anumite porțiuni, motivat de faptul că numărul celor decedați în accidente rutiere pe autostradă e de 1,7 la 100 mil. km, ca în Germania, care are foarte puține restricții de viteză.
În România, amenda pentru depășirea vitezei legale cu peste 20 de km la oră e minim 4 pct., adică 580 lei (140 euro) față de 30 euro cât e în Germania sau 20 euro (10 euro dacă plătești în 10 zile) în Grecia pentru aceeaşi abatere.
Rezultatul restricțiilor de viteză nu e deloc o scădere a numărului de victime, e evident din orice statistică, iar rezultatul sancțiunilor uriașe e alimentarea corupției poliției (asta fac, în general, sancțiunile disproporționate). Și conduita abuzivă a polițiștilor rutieri tot o consecință a puterii de a sancționa draconic este.
Prin urmare, până vom avea autostrăzi, e minunată inițiativa scoaterii din boscheți a radarelor și ar mai trebui crescută limita de viteză prin sate la 70km/h. Că nimeni nu merge cu 50.
PS: în Germania, poliția admite că măsurătorile cu aparatul radar au o eroare de 6 km/h. În România, „metrologia” omologhează aparatele radar cu o toleranță a măsurării de 3 km/h. În schimb, geniile de la ÎCCJ, adică juriștii ajunși cei mai înalți judecători în țară, cu solide cunoștințe de istorie și procedură, au decis că viteza măsurată e cea reală. Zic asta fiindcă românii au impresia că regula strictă civilizează. Uite, îi batem la curuleț pe nemți cu regulile.
Vi se pare că circulăm mai bine?







Leave a Reply